Bevægelse, Motion og Idræt (BMI)

Længe før skolereformen fra 2014 var Lynge Skole i fuld gang at arbejde med en mere aktiv skoledag. På Lynge Skole kalder vi det BMI.

BMI er en integreret del af Lynge Skoles dna. Alle børn fra 0. - 9. klasse har 2 - 3 lektioners BMI hver uge og har derud over idræt på det normale skoleskema. Både pædagoger og lærere underviser i BMI.

BMI er ikke det samme som almindelig idrætsundervisning. I BMI er der et øget fokus på leg og bevægelse, hvor idrætsfærdigheder ikke spiller helt så stor rolle. Her gælder det om at børnene dels får rørt sig, men i lige så høj grad har det sjovt og dyrker fællesskabet. Der leges både gamle lege, spilles en masse bold, fangelege, regellege og rigtig meget andet.

Da vi arbejder særdeles tæt med klub Hobbitten i Lynge, har klubpædagoger også BMI lektioner - primært med mellemtrinnet.

Vores ambition om at integrere en masse bevægelse i børnenes hverdag understøttes af vores fantastiske rammer - både inden- og udendørs.