Praktikinstitution

SFO Åkanden og Hobbitten er praktikinstitution og modtager nye studerende fra pædagogseminariet hvert halve år.  Vi modtager endvidere også elever fra Pædagogisk Assistent Uddannelsen (PAU).

Når man er studerende hos os, får man rig mulighed for at afprøve og udvikle sine kompetencer. Afhængigt af, hvor langt man er i sit uddannelsesforløb, vil man opleve at få mere og mere ansvar for den børnegruppe, man til dagligt arbejder med - både gennem skole- og SFO opgaver.

Lærere og pædagoger arbejder meget tæt sammen på Lynge Skole, og derfor bliver man som studerende også naturligt inviteret indenfor i det samarbejde. Pædagogernes opgaver spænder vidt - undervisning i BMI, AKT, almindelige støttefunktioner, idræt, 2-lærer i kreativ/musiske fag og meget mere. Alt dette får man som studerende mulighed for at få indblik i, i tæt samarbejde med den eller de pædagoger, man arbejder tæt op ad til daglig. SFO´en modtager endvidere Mini SFO børn (kommende 0. klasse) i maj måned. Dette forløb vil den studerende også være en del af.

Lynge Skole er en skole i bevægelse, og derfor vil den studerende også blive præsenteret for pædagogisk idræt som afsæt for den pædagogiske praksis i SFO´en.

Praktikvejleder er Peter Büchner Hede, SFO leder

1. praktikskabelon.pdf