SFO Hobbitten

SFO Hobbitten ligger i Klub Hobbittens lokaler ved siden af skolen. Her går vores 3. klasser. De starter op i slutningen af 2. klasse, når 3. klasserne er startet i klub – også i slutningen af skoleåret.

Vores 3. klasser går selv i Hobbitten, når de har fri fra skole. Her tjekker de sig selv ind i Tabulex, når de kommer og ud igen, når de går hjem. Her går langt flere børn selv hjem til forskel fra Åkanden.

Der er 3 voksne i Hobbitten til de ca. 50-60 børn, der går der. Antallet af børn varierer lidt år for år. Hverdagen er et mix af forskellige tilbud – alt fra kreative værksteder til idræt og bevægelse/dans og Playstation samt Virtual Reality. Da vi deler lokaler med de større klubbørn, har vores 3. klasser også adgang til nogle af klubbens faciliteter som f.eks. tumlerum, hjemmebiograf, atrium og særligt udeområdet. Hobbittens legeplads er fantastisk indrettet til forskellige former for udeliv og bevægelse – alt lige fra bålhytte, frugtbuske, klatre/rebtårn, multibane med gummibelægning til en hurtig tur i skoven et stenkast derfra.

Hver dag serveres der lidt eftermiddagsmad. Det er lidt forskelligt, hvad der laves.

Klub Hobbitten råder over to minibusser. Disse busser har SFO´en også mulighed for at bruge, hvis man som forælder giver sit barn lov til at køre med os. Særligt i vinterhalvåret er det skønt at kunne køre ud og juleshoppe eller hvad vi nu finder på uden at skulle være afhængig af offentlig transport.

Pædagogerne følger børnene

I 0. klasse bliver børnene altid mødt af et fast team af voksne, som arbejder sammen hvert år. Det giver en tryg ramme for børnene at komme i. Fra 1. klasse får børnene derfor både nye lærere men også nye pædagoger. Disse pædagoger følger børnene hele vejen til slutningen af 3. klasse, hvor de overgår til klub i marts måned. Det betyder, at hvert år er der nye SFO medarbejdere i Hobbitten. Når børnene i slutningen af 2. klasse starter i Hobbitten, følger deres SFO pædagog med. Det giver en fantastisk overgang til klub.

Således fungerer pædagogerne som de voksne omkring børnene, der oftest har den tætteste kontakt til forældrene i dagligdagen.